O luna in ashram, viata in Paradis

In prima zi din ianuarie ajungeam in Bahamas, pe insula Paradisului 💛

Inceputul de an m-a prins in aeroporturi, intr-o calatorie de aproape 24 de ore care ma ducea intr-o vacanta de vis pe insula exotica din oceanul Atlantic. Plecam pentru o luna intr-un program de Yoga Teacher Training despre care stiam cateva lucruri din experienta prietenilor fara insa sa stiu daca o sa ma pot adapta la viata din ashram si la un program drastic de cursuri.

51253946_2292786307407592_6769858744810471424_n

Pot spune acum ca este o experienta in care mi-am depasit limitele, am iesit din zona de confort si am trait intr-o alta lume despre care auzisem, citisem si care parea cumva o utopie, fara vreo legatura cu lumea reala. Acum ma intreb care e de fapt lumea reala si cum e realitatea dupa care ne traim viata.

Dimineata in ashram

Viata in ashram incepe dimineata devreme, primul gong bate la 5.30 si te anunta ca ai 30 de minute ca sa ajungi la satsang (meditatia de dimineata). Am iubit si am urat sunetul gongului timp de o luna, uneori ma gasea treaza, alteori ma rupea din cel mai dulce somn. Acum imi lipseste…

Casa mea timp de o luna, Sivananda Ashram din Bahamas, este o gradina tropicala marginita de Atlantic. Temple, platforme unde se practica asana (exercitiile fizice din yoga), terase, mese si locuri de intalnire raspandite in toata gradina si plaja minunata, totul la 5 minute de mers pe jos. Aproape ca am uitat cum se merge cu masina. In oras ajungeam cu barca ashram-ului, la vecinii luxosi de la Atlantis ajungeam mergand pe plaja.

Yoga Teacher Training

Primele 2 zile de yoga holiday care au precedat cursul m-au adaptat la viata din ashram dar nu m-au pregatit pentru programul cursului de TTC la care ma inscrisesem.

Cursuri de filozofie, anatomie, chanting, meditatie, studiul Bhagavad Gita, doua sesiuni de asana (exercitii fizice) pe zi, karma yoga (servicii in folosul comunitatii) adica un program intens intre satsangul de dimineata si cel de seara. Treizeci de zile care urmau sa se finalizeze cu un examen de 3 ore si jumatate si peste 60 de intrebari. Cred ca a fost cel mai complex examen pe care l-am avut vreodata si pentru care ma trezeam la 4 dimineata ca sa studiez. Viata sattvica din ashram ma incarca cu suficienta energie incat sa-mi ajunga putinele ore de somn la care am adaugat adrenalina data de examen.

Ne-am strans peste 40 la acest curs, veniti din toata lumea. De la 19 ani (cel mai tanar participant) pana la 67 de ani (cel mai curajos) am devenit cu totii rapid o #yogafamily in uniforma (tricouri galbene si pantaloni albi).

O luna in ashram

Am cantat, ras, invatat, sustinut, imbratisat, plans in cele 30 de zile de curs in cele mai intense clipe pe care le-am trait in frumoasa gradina tropicala a paradisului. Am batut aleile de la un templu la altul, uneori alergand, alteori fara graba, in fiecare zi am ajuns pana la marginea oceanului, am cantat si am dansat in concertele invitatilor la satsang, am ascultat poeziile lui Rumi in acordurile unor instrumente de care nu auzisem, am ras si m-am bucurat asa cum nu cred ca am facut-o vreodata.

Si mi-am pus intrebarile existentiale pe care in vria existentei citadine, pline de “to do-uri” am uitat sau am evitat sa mi le pun: Who am I? What is the purpose of life? Raspunsul vine atunci cand esti pregatit sa il primesti. La mine a venit acest timp anul asta si mi-a schimbat modul in care vad viata.

51617017_10156202792092648_1586772124159180800_n

Cu ce am plecat din ashram

M-am intors cu o valiza plina cu carti, cu mintea plina de cele traite, de cele studiate, de invataturile de mii de ani ale inteleptilor yoghini. M-am intors fara frica de schimbare, mi-am lasat dorinta de control sa se dizolve si asta mi-a adus bucuria si pacea lucrurilor pe care nu le pot schimba ci doar accepta.

O bucata din mine a ramas la marginea oceanului, in gradina tropicala cu cele 4 pisici, swami in portocaliu, instructorii  de yoga in galben, studentii in alb si galben (culoarea puritatii si cea a profesorului) care isi plimba pasii grabiti pe aleile din gradina si pe plaja imensa si goala de care m-am bucurat in timpul foarte scurt in care reuseam sa ajung ssi sa salut oceanul. In zilele libere, adica o data pe saptamana era timp nesfarsit pentru plaja, pe langa programul de studiu, orele de karma yoga si satsang-ul obligatoriu, asta pentru ca o ora de plaja parea infinita fata de timul disponibil pentru asta in celelalte zile ale saptamanii…

Am trait o luna de vara in ianuarie, fara protectie solara, in care am adormit si m-am trezit in sunetul valurilor.

Experienta in ashram

Experienta traita este profunda si transformatoare si abia acum pot sa spun ca stiu ce inseamna yoga. Toate cartile citite despre yoga, meditatie, ayurveda, au capatat intelegerea cuvenita dupa o luna intensa in care am cantat Jaya Ganesha, am meditat, practicat, studiat, invatat si mi-am lasat mintea modelata de profesorii experimentati care deschid mintile celor care si-au trecut in karma acestei vieti aceasta experienta.

Atunci cand elevul e pregatit, profesorul apare. Cred ca experienta asta a fost sansa mea, cea care m-a dus la mii de km departare de unde m-am intors cu mintea linistita, cu metode de a-mi aseza in continuare viata in intelegerea propriului sine si a tot ce ma inconjoara. Si acum iubesc galbenul mai mult decat il iubeam inainte de Bahamas.